spelregels

Voor de LOF Prijs voor Vakinformatie 2017 kun je crossmediale oeuvres voordragen. Dat kunnen producten, merken en portfolio’s zijn. Je kunt meerdere voordrachten insturen. Elke voordracht is voorzien van een volledig ingevuld online voordrachtformulier. De inzendtermijn sluit 1 oktober 2016.

Voorwaarden voor je voordracht:

  • Voordrachten worden alleen in behandeling genomen als het online formulier volledig is ingevuld. Het invullen van het voordrachtformulier is niet ingewikkeld en kost weinig tijd. Alleen met volledig ingevulde formulieren kan het LOF College zich een goed beeld vormen van je voordracht.
  • Met de inzending van je voordracht stem je er mee in om op verzoek daartoe van de organisatie een presentatie te maken binnen de daarvoor gestelde termijn. De presentatie bestaat uit maximaal tien digitale sheets met informatie over  de marktpositionering, bedrijfseconomische positie en vooruitzichten zoals marktaandeel, bereik, proposities, samenstelling van de onderdelen van  je voordracht  aan de hand van screendumps. Aanvullend kun je bijvoorbeeld recent lezersonderzoek of promotiemateriaal meesturen.
  • Met de inzending van je voordracht stem je in om op verzoek aanvullend twaalf exemplaren van ieder eventueel printonderdeel van je voordracht binnen de gestelde termijn op te sturen aan de organisatie.
  • Met de inzending van je voordracht stem je er mee in dat alle ingezonden onderdelen van je voordracht eigendom worden van de organisatie en binnen drie maanden na de bekendmaking van de winnaar worden vernietigd. Al je informatie wordt uitsluitend gedeeld met het LOF College voor Vakinformatie en strikt vertrouwelijk behandeld.
  • Over de uitslag en beweegredenen van het LOF College zal niet anders worden gecommuniceerd dan in het LOF Collegerapport 2017.

Waar moet je voordracht ten minste aan voldoen?

De LOF Prijs voor Vakinformatie is de meest prestigieuze oeuvreprijs voor crossmediale mediaproducten, titel, merk, dienst of prestatie ten aanzien van vakinformatieve en professionele publicaties voor beroep, bedrijf, branche, wetenschap en opleidingen voor het hoger onderwijs. Iedere mediaonderneming, gebruiker of adverteerder kan voordrachten insturen; een inzender hoeft niet per se lid te zijn van MVW.

Winnaars van voor 2015 en alle LOF nominaties uit het verleden kunnen opnieuw worden voorgedragen.

De voordracht:

  • is in Nederland gepubliceerd
  • is content-gerelateerd (bestaat niet uitsluitend uit software)
  • is een autoriteit in het desbetreffende marktsegment
  • heeft een aantoonbaar gezond bedrijfseconomisch perspectief
  • is geen eenmalige publicatie
  • is cross mediaal; een inzender hoeft niet per se lid te zijn van MVW/NUV
  • moeten redelijkerwijs door de jury kunnen worden beoordeeld; in de praktijk betekent dit dat Engelstalige voordrachten kunnen meedoen.

Per deelnameformulier kan één voordracht worden ingestuurd.